Úplne nová rada modelov Tiger 800
Hlavné prvky:
Štyri rozdielne modely rozširujú možnosti výberu pre jazdca
Technológia zameraná na jazdca zahŕňa trakčnú kontrolu a ABS v základe a to pre každý model
Tempomat v štandarde u verzií XRx a XCx
Tri jazdné režimy pre kontrolu plynu, ABS a trakčnej kontroly u verzií XRx a XCx
Radový trojvalec druhej generácie s objemom 800cm3 a výkonom 95koní, produkujúci nižšie emisie a dosahuje zníženie spotreby paliva o 17%.
Technológia ride-by-wire pre hladší prísun výkonu a presnejšie reakcie na plyn
Zlepšené schopnosti motocykla jazdiť v teréne vďaka tlmičom WP na modeloch XC
Nový styling , zlepšená ergonómia a nastaviteľná výška sedadla
Nový Tiger 800 je dynamický turistický motocykel navrhnutý priniesť čokoľvek bez ohľadu na to ako jazdíte. Na ceste ale aj mimo cesty je správanie Tigra, pozícia jazdca, ovládanie a odozva motora presné taká, aby si jazdec užil jazdu naplno. Úplne nový Tiger 800 prichádza v dvoch podobách. Tiger 800 XR je zameraný na svet jazdy po ceste, zatiaľ čo XC je väčším off-road-ovým hráčom. Obidva modely majú vysokú úroveň výbavy, ktorá zahŕňa 4 deriváty resp. verzie. Verzie XRx a XCx prinášajú ešte viac technológii do tohto segmentu.
Technológia zameraná na jazdca
Nové použité technológie zabezpečujú náskok pred konkurenciou pre model Tiger 800 na ceste aj mimo nej.
Ride by Wire
Zavedenie plnej technológie „ride by wire“ , ktorá spolupracuje s riadiacou jednotkou otvorilo dvere do nových sfér výkonu. Pridaním moderného systému ABS, trakčnej kontroly, voliteľných palivových máp, programovateľných módov a tempomatu sa tak model Tiger 800 vo svojej kategórii stal motocyklom s novou úrovňou aktívnej bezpečnosti.
Vypínateľné ABS
Vypínateľné ABS je štandardom pre všetky verzie modelu Tiger 800. Stará sa o to, aby sa nezablokovalo zadné koleso, čo zvyšuje bezpečnosť a pocit z jazdy. Na verzii XR a XC je možné tento systém vypnúť. Jazdci na verziách XCx a XRx môžu nastavenia posunúť ešte ďalej pomocou troch voliteľných jazdných módov riadiacej jednotky. Po zvolení módu offroad je ABS na zadnom kolese vypnuté a dovoľuje určitý level sklzu predného kolesa. Toto prinieslo možnosť príjemnej jazdy v teréne aj pre rôzne skúsených jazdcov.
Triumph Traction Control
TTC je štandardom u všetkých modelov značky. Tento systém predchádza neočakávanému pretáčaniu zadného kolesa tak, že obmedzí prísun výkonu na zadné koleso a tak zväčší možnosť trakcie pneumatiky. U verzií XR a XC je tento systém taktiež plne vypínateľný. Vyššia verzia s prívlastkom „x“ prináša Cestné nastavenie, off-road a úplné vypnutie. Pri móde off-road umožňuje tento systém sklz zadného kolesa omnoho väčší ako u programu road.
Palivové mapy
U verzií XRx a XCx je možný výber zo štyroch rôznych máp, ktoré jazdec volí podľa momentálnych podmienok. Palivové mapy sa jednoducho menia prepínačom na riadidlách. Táto inovácia ďalej prispela k zlepšeniu aktívnej bezpečnosti. Nový motor prináša plný výkon pri každej mape, ale rôzny štýl otvárania sacích klapiek, tak aby sa dosiahla optimálna odozva na plyn. Mapa Rain redukuje odozvu na plyn, kvôli daždivým podmienkam a vode na vozovke. Mapa Road reprezentuje štandardnú palivovú mapu, lineárnu krivku výkonu za každých podmienok. Mapa Sport ponúka ostrejšie reakcie a rýchlu odozvu, pričom potrebujete otočiť plyn a menší uhol ako pri použití inej mapy. Mapa Off-Road ponúka optimálny rozsah výkonu pre jazdu mimo spevnený povrch. Perfektne sedí k novému imidžu rady Tiger.
Tri jazdné módy
Kľúčovým prvkom verzíí XRx a XCx je možnosť konfigurácie motocykla na iný povrch len stlačením jedného tlačidla. Pustením plynu a vyspojkovaním sa počas jazdy zmení jazdný mód a vy okamžite cítite zmenu. Vtedy sa náhle zmenia nastavenia ABS, trakčnej kontroly a palivovej mapy.
1.Cestné nastavenie: automaticky nastavuje ABS trakciu a palivovú mapu „ROAD“
2. Off Road: Automaticky nastaví ABS , trakciu a palivovú mapu na Offroad. Ďalej redukuje zásah ABS a trakčnej kontroly na jednotlivé kolesá.
3. Programovateľný mód:tento mód je plne konfigurovateľný a dovoľuje jazdcovi vybrať nastavenie ABS aké mu vyhovuje. Rovnako tak trakčnú kontrolu a 4 palivové mapy. Pre zvýšenie bezpečnosti inžinieri Triumphu povolili možnosť kompletnej deaktivácie systémov jedine keď motocykel stojí na mieste.
Tempomat:
Nový Tiger 800 je prvým motocyklom strednej kategórie, ktorý dostal do vienka tempomat. Je štandardom u verzií XCx a XRx, pričom redukuje únavu jazdca a optimalizuje spotrebu.
Palubný počítač:
Každý jeden Tiger 800 obsahuje palubný počítač. Verzie s prívlastkom X majú naviac počítadlo prejdeného času, priemernú rýchlosť, priemernú spotrebu, dojazd a momentálnu spotrebu paliva.
Efektívnejší trojvalcový motor
Pôvodný Tiger 800 predefinoval to čo jazdi očakávali od turistických motocyklov strednej triedy a nový Tiger to tlačí ešte ďalej. Prináša ešte lepší pocit z jazdy. Nový Tiger je pohodlnejší a prichádza s ešte lepšou spotrebou, ovládateľnosťou a lepšími turistickými vlastnosťami pre rok 2015. Táto pohonná jednotka s výkonom 95 koní dáva tomuto motocyklu unikátny charakter a pocit. Rada zmien odfiltrovala rušivé zvuky z motora a posilnila silný charakter trojvalca. Motor s objemom 800 cm3 ťahá krásne už od voľnobehu. Motor ťahá prakticky po obmedzovač na úrovni 10 000 ot./min. Zmenil sa systém radenia rýchlostí, ktorý je teraz prebratý z modelu Daytona 675. Spotreba paliva bola vylepšená o viac ako 17% v zmiešanom režime. Nádrž má kapacitu 19 litrov a na jednu nádrž je potenciál cca 435 kilometrov. To je o 80 kilometrov viac ako dokázal starý model.
Jazda a ovládanie
Nový tiger dostal najlepší podvozok v triede, čo znamená, že je najlepšie ovládateľný motocyklom v triede. Motocykel sa chová presne podľa požiadaviek jazdca a ide tam kam chce. Dôvera na nespevnených povrchoch rapídne vzrástla. Model XR je osadený vidlicou typu up-side-down s priemerom 43mm v čiernej farbe. Zadné tlmenie zabezpečuje centrálna tlmiaca jednotka Showa s nastavením predpätia. Motocykel je komfortný dokonca aj vo dvojici s kompletnou batožinou. Tlmiče značky WhitePower boli použité pre ešte lepšie charakteristiky v teréne a tak ho dostali verzie s označením XC. Vpredu je USD vidlica s priemerom 43mm s nastavením kompresie a odskoku. Kolesá odrážajú zameranie jednotlivých modelov XR a XC. XR je osadený odľahčenými liatymi kolesami s priemerom 17 palcov vzadu a 19 vpredu so šírkami 4.25 a 2.5 palca. XC dostalo vypletané kolesá s priemermi 17 palcov vzadu a 21 vpredu, a šírkami 4,25 vzadu 2,5 vpredu.
Štýl
Tiger 800 dostal nový „look“ aj vďaka novému umiestneniu chladiča a jeho bočných panelov, ktoré majú teraz ostrejšie línie. Nová kapotáž dáva motocyklu dynamickejší prikrčený dizajn, ale toto nie je len o dizajne. Nová nádrž efektívne odvádza teplo motora od jazdcových nôh. Nový je aj povrch rámu, s „titánovým“ dizajnom laku, ktorý pokrýva trubkový rám. V kombinácii s polomatným povrchom motora a čiernym lakom kolies zanecháva Tiger 800 prémiový dojem. Praktické zmeny si tu našli miesto rovnako. Nastaviteľná výška sedadla a poloha riadidiel rozširuje rad ľudí, ktorí by mali o tento motocykel záujem. Miesto si tu našla ja nová 9 litrová nádrž, nastaviteľná radiaca páka a prídavná zásuvka. Čerešničkou na torte je hliníkový kryt motora na každom kuse v štandarde.
Ergonómia
Komfort sedenia zaznamenal väčšie zmeny v geometrii tak, aby došlo k redukcii váhy na zápästiach a aby sa zväčšil priestor pre nohy. Tento model ma najadaptívnejšie sedenie v triede vďaka výškovo nastaviteľnému sedadlu a polohovateľným riadidlám. Ďalšia ochrana bola dosiahnutá zmenou tvaru kapotáže motocykla a novým štítom. Na verziách XCx a XRx je štít nastaviteľný bez náradia a tieto verzie dostali aj novú ochranu rukovätí.
Originálne doplnky Triumph
Rozsiahla ponuka originálnych doplnkov bola doplnená o radu doplnkov aj pre nový model tak, aby ste si to mohli doladiť presne podľa seba ,na mieru. Nové tenké vyhrievané rukoväte , znížené gelové sedadlá, hliníkový systém kufrov … Celkovo bolo do katalógu pridaných cca 70 položiek.
Tri tour Expedition – Tvrdý batožinový systém:
Vodotesné bočné kufre a top-box vyrobené z hliníka s hrúbkou 1,5mm
Na bočných kufroch šetria 1,1 kg a na top-box-e 1,4kg v porovnaní s kuframi Triumph Adventure .
Znížené komfortné sedadlo
Znížené o 20mm oproti originálu.
3D tkanina vynáša komfort ešte vyššie
Vyhrievané rukoväte Slim Line
Navrhnuté pre použitie ride-by-wire technológie
Dve úrovne vyhrievania a tenký dizajn